De Kluizenaar – deel 1

We zitten in de auto op weg naar Utrecht. Je hebt al een tijd niet meer zo’n lange afstand gereden. Je stationwagen wordt gebruikt voor ritjes naar de supermarkt in het dorp en dan ook alleen voor de wat grotere boodschappen, zoals kratjes bier. De auto oogt nog redelijk schoon en dat is fijn. Je vorige was namelijk gehuld in een dikke laag algen en het interieur deed denken aan een asbak van carrosseriegrote omvang. Hoewel ik het op prijs stelde dat jij wilde rijden had ik toch een beetje spijt te zijn ingestapt. De bochten zijn wat ruimer dan jij ze instuurt en het remmen gaat gepaard met flinke pompbewegingen waardoor mijn gordel zijn werk goed kan doen. Op de snelweg geef je opeens vol gas. Zo hard heb ik je nog nooit zien rijden. “Ja, hij rijdt soepeltjes,” weet ik als compliment eruit te persen, “prima auto!” Ik kijk op het dashboard en sla alarm. “Kijk eens naar het temperatuurmetertje! Je moet je koelvloeistof even gaan checken. Het staat nog net niet in het rood.” Maar ik krijg alleen maar “niets aan de hand” te horen. Je bent gelukkig net niet eigenwijs genoeg om te negeren dat er moet worden getankt. Met een blik van grote trots vertel je dat het de eerste keer zal worden dat je naar het benzinestation zal gaan afslaan, sinds je de nieuwe auto kocht. Eén jaar en drie maanden geleden.

een reactie

  1. Ik kijk uit naar deel 2 van de kluizenaar

Geef een reactie

